【Comment】
Malaysia Airline MH 370 lost contact at the
midnight of 8th March, 2014. Vessels
and aircraft from several countries searched for survivors once they got informed
of the incident.
The Japanese government, on the contrary, sent
JSDF C-130 and P-3C
as well as Japanese Coast Guard vessels to join the operation six days behind
the other countries.
Over-introvert, Japan evaluates incidents by the
casualty number of her people. There was
no Japanese passenger on MH 370.
The contingency response around Japan is unreliable,
if the Japanese government maintains this outdated practice. revised at 2130
馬航 MH 370 從8日失聯,各國搜索了6天。直到12日,日本自衛隊才派先遣部隊前往,次日清晨 C-130與P-3C降落。
日本有個毛病,就是注意是否有日本人傷亡,從而判定事件大小。
若無法甩開此內視慣性,那,周邊根本沒事了。
日本隊C130到着、初の海外捜索活動へ○共同社(2014.03.13)http://sankei.jp.msn.com/politics/news/140313/plc14031313020005-n1.htm
消息を絶ったマレーシア航空機を捜索するため派遣された航空自衛隊のC130輸送機1機が13日未明、クアラルンプール近郊のスバン空軍基地に到着した。当面は南シナ海を上空から捜索することが決まった。各国の捜索活動は6日目に入ったが、有力な手掛かりは見つかっていない。
C130は小牧基地(愛知県)所属。隊員16人が乗り込み、同日午後に捜索へ出発する。自衛隊による海外での初の捜索活動が始まる。隊員はC130の窓から海面を目視して、漂流物などがないかどうか捜す。
ただ、海上での捜索は「砂場で針を捜すほど難しい」(専門家)とされる。残骸は潮の流れで漂流、拡散するため、時間との勝負にもなる。
空自のC130もう1機と海上自衛隊のP3C哨戒機2機、海上保安庁の小型ジェット機も順次到着。マレーシア当局の指揮下に入り、同基地を拠点に捜索に当たる予定だ。(共同)
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